Bir gelin adayının maceraları bölüm 3: ilk “geniş aile” yemeği

Öncelikle söylemeliyim ki bu başlık pek de yazının içeriğini yansıtmıyor. Bu yazı o gün yaşananlardan çok, o günkü yemek menüsüyle ilgili.

Görsel

Bu yemeği, sizin aileniz sevgilinizin ailesini ilk defa yemeğe davet ettiğinde tereddütsüz yapabilirsiniz. Ya da patronunuzu yemeğe davet ettiğinizde. Bu yemek A sınıfı bir restaurantta yiyebileceğiniz, ama isterseniz biraz çaba ve biraz da parayla evinizde de önemli misafirlerinize hazırlayabileceğiniz bir yemek.

Görsel

Yanında kırmızı şarapla iyi gider. Ama siz yine de evde diğer içeceklerden de bulundurun.

Menü:

  • Parmesan soslu antrikot
  • Parmesanlı ıspanak püresi
  • Pesto soslu patates püresi
  • Yaseminli pirinç pilavı
  • Akdeniz yeşillikli, yeşil soğanlı, california biberli salata
  • Elmalı kafes tart
  • Limonlu mini cheesecakeler

Sevgilimin ısrarlarına rağmen ailesine bu kadar zamandır hazırlamadığım (çünkü bugüne saklıyordum) antrikot tarifi burada.

Görsel

Parmesanlı ıspanak püresi çok yakında, bir sonraki yazıda.

Görsel

Pesto soslu patates püresini, patates püresini normalde nasıl yapıyorsanız içine pesto sosu ekleyerek elde ediyorsunuz. Ben bol kaşar, çok az  tereyağı ve sütle yapıyorum.

Görsel

Yaseminli pirinç pilavı tarifi internette her yerde mevcut. Bu pilav hem bu yemekle çok yakışıyor, hem de istediğiniz şekli verebiliyorsunuz, biraz da bu yüzden bu pirinci tercih ettim. Üzerindeki kırmızı toplar ise Bodrum-Akçabük’teki kırmızı biber ağaçlarından topladığım biberler.

Görsel

Tatlılar için takibe devam.

Görsel

 

 

 

4 thoughts on “Bir gelin adayının maceraları bölüm 3: ilk “geniş aile” yemeği

    • Rica ederim :) Keşke vaktim olsa da daha fazla şey paylaşabilsem. Yazılacak çok fazla şey, yazmaya ayrılabilecek çok az vakit var ne yazık ki.

  1. menü gayet şık görünüyo ama o pilavın üzerindeki pembe şeyi tek geçiyorum çok estetik durmuş, fikri çalasım var, nereden bulabilirim onları, ne onun adıı?

    • Adını bilmiyorum ama kara biberin kırmızısı, tadı aynı. Hani süpermarketlerde baharat reyonunda plastik ya da cam değirmenin içinde siyah-beyaz-kırmızı çekilmemiş biber olur ya, onun ağaçtan toplanmış hali :) Ben Bodrum’dan ağaçlardan topladım, başka nerede vardır bilmiyorum :S Beğenmenize sevindim, teşekkürler :)

Yorum bırakın