Tart denemelerim

Tartlara bayılıyorum. Biliyorum çok yağlı, ama yine de bayılıyorum. Kaliteli malzemeler kullanılarak hazırlanmış iyi bir tarifse, görüntüsü de, tadı da mıuhteşem oluyor.

Bir gün Esse’de gezerken 12 TL’ye düşmüş tart kalıbını görünce, artık bu tatlıyı deneme vaktimin geldiğine karar verdim. Bu korkunç zahmetli tatlı için ilk denememi Gürcan’ın ailesini çağırdığımız ilk yemekte, ikinci denememi biz ailecek onlara gittiğimizde hediye tatlı olarak, üçüncüsünü de yine ailecek Gürcan’ın ablasına yemeğe giderken hediye olarak yaptım. İşte tart denemelerim:

Elmalı kafes tart:

Tartın hem içinin hem de hamurunun lezzeti müthişti ancak hamuru o kadar çok parçalanıyordu ki en sonunda bu şekilde burarak yapmaya karar verdim. Toplamda 8 saatimi aldı.

Portakallı kafes tart:

Bu tartın içi güzeldi, hamuru da daha kolaydı ancak bu sefer de hamurunun lezzeti diğeri kadar iyi değildi. Bu yüzden tekrar yapmamaya karar verdim.

Çilekli tart:

Tarifini cafe fernando‘dan aldığım bu tartın kremasına herkes bayıldı ancak kesinlikle tek kişinin yapabileceği bir iş değil, kreması o kadar kabarıyor ki başa çıkamıyorsunuz, 3 orta boy tencereye aktarmak gerekiyor. Sonunda da küçüle küçüle fotoğraftaki kadar kalıyor. Cafe fernando’nun tarifinden yaptığım ilk hamur kalıptan çıkarırken paramparça oldu, bu yüzden bu tartı yapacaksanız da tarifteki hamuru kullanmayın derim. İlki parçalanınca daha önce denediğim elmalı tart hamurunu kullandım, zor da olsa başarabildim.

Sonuçta tariflerin hiçbirinden çok memnun kalmadım çünkü hamur kısımları o kadar zordu ki uğraşmaya değmez diye düşünüyorum. Bu yüzden de hiçbirinin tarifini veremiyorum, hatta ben sizden “kesinlikle çok kolay ve çok lezzetli” diyebileceğiniz bir tart hamuru tarifi istiyorum, tercihen de az yağlı olsun.

 

 

 

Bir Cevap Yazın

