Rezeneli risotto

Bu yemeği de “Karidesli enginar kalbi salatası” gibi “Kayra şaraplı lezzetler” etkinliğinde öğrendim. Fotoğraflar etkinlikte çekildiği için pek net değil.

Daha önce hayatımda sadece 1 defa risotto yapmayı denedim, onda da %80 oranında başarılı olduğumu söyleyebilirim. %100 değil çünkü biraz kıtır kıtır ve çok tuzlu olmuştu. Bu sefer risotto’yu şef Eyüp Kemal Sevinç’in talimatları doğrultusunda mutfak önlüğü’nden Yonca yaptı, ben izledim, arada karıştırdım, sonra da afiyetle yedim. Tek kelimeyle enfesti. En kısa zamanda kendim de deneyeceğim, sanırım bu sefer olacak.

Ben bizzat deneyip fotoğraflayana kadar risottosuz kalmak istemeyenler, şimdilik bu tarafımca yapım aşaması takip edilmiş, tadılmış ve onaylanmış risotto tarifiyle idare ediniz :)

Malzemeler (yardımcı yemek olarak 4 kişilik) :

  • 100 gr rezene
  • 1,5 su bardağı risotto pirinci
  • 2 diş sarımsak (ince kıyılmış)
  • 1 adet kuru soğan (çok küçük doğranmış)
  • ½ çay bardağı rendelenmiş parmesan
  • Birkaç dal taze biberiye (dallarından ayıklanıp kıyılacak)
  • Birkaç dal Taze kekik (ince kıyılmış)
  • Birkaç dal Tarhun (ince kıyılmış)
  • Birkaç dal Frenk maydanozu (ince kıyılmış)
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • ½ çay bardağı sızma zeytinyağı
  • ½ çay bardağı Terra Italia Pinot Gririo şarap
  • 4 su bardağı et suyu
  • Tuz
  • Varsa beyaz, yoksa kara biber

Tarif:

  • 1) Yarım çay bardağı zeytinyağı konmuş pilav tenceresinde ince kıyılmış soğan ve sarımsakları diriliklerini kaybedinceye kadar kavurun.
  • 2) Risotto pirincini tencereye ekleyip biraz daha kavurun.
  • 3) Yarım çay bardağı şarabı ekleyip karıştırarak kavurmaya devam edin.
  • 4) Tencereye iki kepçe tavuk suyu ekleyip aralarda karıştırın.

  • 5) Bu esnada 100 gr taze rezeneyi ince ince doğrayıp sap kısımlarını tencereye atın. Yapraklarını ayırın.

  • 6) Taze biberiye, tarhun, rezene yaprakları ve frenk maydanozunu ince ince doğrayıp bir kaseye koyun.

  • 7) Aralarda pirinç et suyunu çektikçe birer kepçe et suyu ekleyip karıştırmaya devam edin.
  • 8) Pirinçler al dante kıvamına gelince otları tencereye atıp 10 dakika kadar daha (pirinçler suyu çekip iyice pişene kadar) karıştırın.
  • 9) 2 yemek kaşığı tereyağı ve yarım çay bardağı parmesanı tencere ekleyin, iyice karıştırın ve servis yapın.

 

 

 

3 thoughts on “Rezeneli risotto

  1. Sezoşum, geçen cumartesi rezeneli risottoyu denedim ve bayıldım. Rezene tadının risottoda bu kadar muhteşem olacağını hiç düşünmemiştin ya da benim damak tadıma kesinlikle hitap etti diyelim. Yanında beyaz şaraba ve tavuğa da diyecek yoktu. Bu hafta kendisi tekrar yanında balık ve beyaz şarapla denenecek. Çünkü yemek konusunda mızmız olan eşim tarafından da tam not aldı.
    Pek yorum yazamasam da bil ki yakın takipçinin…
    Ellerine ve emeğine sağlık.

    • Minoşum! Çok sevindim takip etmene de, yorum bırakmana da! Bu blogla ilgili en güzel şey insanların yorum bırakması ve bu sayede yazdıklarımın birilerinin işine yaradığını görmek :) Teşekkürler ve afiyet olsun :) Rezeneyi ve içindeki diğer otları nereden buldun peki? Ben de tekrar denemek istiyorum ama rezeneyi bulamadım, diğerlerini Makro’da buldum.

Bir Cevap Yazın

