Kayra şaraplı lezzetler etkinliği

Geçtiğimiz günlerde, bu yıl dördüncüsü düzenlenen Kayra Restoran Haftası kapsamında, Kayra Şarapları ve Kanyon Macrocenter Atelier işbirliği ile organize edilen “Kayra Şaraplı Lezzetler” atölyesine davet edildim.

24 Nisan Salı günü düzenlenen etkinlikte diğer blogger arkadaşlarla beraber, şef Eyüp Kemal Sevinç eşliğinde 4 çeşit yemek hazırladık. Yemeklerin ortak özelliği, hepsinde Kayra şaraplarının başrolde olmasıydı.

Menümüz:

  • Karidesli enginar kalbi salatası (Leona Sauvignon Blanc)
  • Rezeneli risotto (Terra İtalia Pinot Grigio)
  • Beyaz şarap soslu levrek buğulama (Terra de France Chardonnay)
  • Kırmızı şarap soslu armut (Kayra Madre)

Her masaya 2 kişi düşmesi planlanan etkinlikte bizim şansımıza 3 kişi olduk, böylece ben her zamanki gibi yemek yapmaktan kurtulup aşağıdaki fotoğrafta da görülebileceği gibi ellerim belimde, denetçi rolünü üstlendim.

İtiraf ediyorum evde de böyleyim. Herkese çeşitli görevler verip, sonunda son dokunuşu yapıp bütün övgüyü topluyorum. Bu etkinlikteyse daha da güzeli oldu, ben neredeyse hiçbir şeye dokunmadım, tezgah arkadaşlarım Yonca Bozkurt (mutfak önlüğü) ve Can Direkli (kanka nerdeyim ben) her şeyi hazırladılar, ben de yedim :)

Bu yemek etkinlikleriyle ilgili en sevdiğim şeylerden biri de tezgahta her şeyin hazır olarak bizleri beklemesi.

Ben yaptığımız yemeklerin içinde en çok risotto ve salatayı sevdim.

Armut da güzeldi fakat içine konulan bardaklar dolusu vişne suyu, şarap ve 1 su bardağı şeker (4 kişi için)’in toplam kalorisi düşünülecek olursa, lezzeti de bu kaloriyle doğru orantılı olarak fantastik olmalıydı, ama değildi.

Bana göre yemeğin en zayıf halkası ise ana yemek olan beyaz şarap soslu levrek buğulama idi. 3 kişi için neredeyse 1 su bardağı tereyağı kullandığımız halde tatsız tuzsuz olan levrek, limon ve domates bolluğu içinde fazlasıyla buğulanmış ve lezzetini kaybetmişti. Demek ki tereyağının bile güzelleştiremeyeceği yemekler varmış diye düşündüm.

Benim favorilerim risotto ve salata (salata dediğime bakmayın, rahatlıkla 1 öğününüzü bu salatayla geçirebilirsiniz) olduğu için bu ikisinin tarifini vereceğim.  İki yemeğe de gerçekten bayıldım, evde denemek ve denettirmek için sabırsızlanıyorum.

Yemeklerimizi hazırladıktan sonra hep beraber Kanyon Macrocenter içerisinde bulunan masada, market alışverişi yapan müşterilerin bakışları arasında yedik. Macrocenter içerisinde şarap içmek yasak olduğu için bu enfes yemeği Kayra şarapları ile taçlandıramasak da çok güzel bir akşam geçirdik.

Bu muhteşem yemek için Kayra ailesine ve Lamba Dijital’e; ayrıca sıcak ve samimi tavırları ile tüm bloggerların sevgisini kazanan şef Eyüp Kemal Sevinç’e ve ihtiyaç duyduğumuz her anda yardıma koşarak tüm bloggerlarla tek tek ilgilenen ekibine buradan teşekkürlerimi sunuyor ve yeni etkinliklerde tekrar karşılaşmayı heyecanla bekliyorum.

 

 

 

Bir Cevap Yazın

