Yumuşak Şeyler’in bir taklidi daha çıkmış!

Yumuşak Şeyler -çağdaş karakter tasarımı konusunda Türkiye’nin ilklerinden olduğu için olsa gerek- yapmaya ilk başladığım andan beri sürekli taklit edildi. Bazen birebir aynısı yapıldı, bazen sadece benzetildi. Özellikle pasaj.com satıcıları tarafından o kadar çok taklit edildi ki artık sıkılıp pasaj.com’la ilişkimi bitirmeye karar verdim. Neyse ki tüm tasarımlarım tescilli olduğu için taklitlerle başa çıkabildim, FIBA 2010 maskotu “Bascat” hariç. Benden önce pek çok arkadaşımın aradaki benzerliği farkedip beni uyardığı bu kedicikle de enerji bulduğum bir ara uğraşırım belki. Bu seferki Yumuşak Şeyler taklidi ise biraz farklı, çünkü tipleri benimkilere benzemiyor.

2 ay kadar önce bir gün satış noktalarımdan birine gittiğimde yanımdaki arkadaşım söz konusu oyuncakları farkedip incelemeye başladı. Sonra bana markasını göstererek “bak senin markana benzetmişler” dedi. Bense ilk başta pek benzetemedim, “yok canım öyle değildir” şeklinde yaklaştım ama emin de olamadım. Manası benimkine çok benzeyen fakat aynı olmayan, fransızca-ingilizce karışımı bir isim yapmışlar. Oyuncakların tipleri de pek benzemiyordu, bu yüzden üzerinde durmadım. Bir kaç gün sonra diğer bir satış noktama gittiğimde aynı oyuncakları orada da gördüm ve takip edildiğimi düşünmeye başladım ama bir yandan da hala “yok ya öyle şey yapmazlar” gibi naif düşünceler içindeydim. Ta ki bir müşterimden gelen mesaj üzerine web sitelerine bakıncaya kadar. Kendilerini tasarımcı olarak lanse etmeye çalışan bu kişiler web sitelerinde kendilerinden bahsettikleri kısma “……. yumuşak şeyler tasarlayıp üretiyoruz.” yazmışlar. Bu sayede “Yumuşak Şeyler” ismini googleladığınızda kendilerinin web sitelerine ulaşabiliyor ve konsept de aynı olduğu için rahatlıkla Yumuşak Şeyler ile karıştırabiliyorsunuz. İlerleyen günlerde bir çok kişiden daha o ürünlerin de bana ait olup olmadığıyla ilgili mailler alınca da işte bu yazıyı yazmaya karar verdim.

Kendilerini rencide etmemek için direkt isim vermiyorum ancak umuyorum ki bu yazı üzerine benim tırnaklarımla kazıyarak geldiğim noktadan bu sinsi kelime oyunlarıyla faydalanmaktan vazgeçip biraz daha özgün olmaya çabalarlar.

Son olarak, zaten elinize aldığınız anda farkı anlarsınız ama, siz yine de dikkatli olun ve satış noktalarımda dibime kadar girmiş bu taklitlerden sakının :)

 

 

 

3 thoughts on “Yumuşak Şeyler’in bir taklidi daha çıkmış!

  1. Tasarimlariniz gercekten cok hos ama yurtdisinda binlerce benzeri de var, bunu kabul etmek gerek ve hepsi -artik cografi sinirlardan da bahsedemeyecegimize gore- internet uzerinden kolayca erisilebilir durumda. Dolayisiyla her yeni cikan markaya beni taklit etmisler demeyin ve bence kendinizi bu kadar onemsemeyin :) Rekabet iyidir, siz de kendinizi gelistirirsiniz.

    • Evren, yazıyı dikkatli okusaydınız bu seferki taklidin taklit olmasının sebebinin karakterlerin benzerliği olmadığını özellikle vurguladığımı fark edebilirdiniz. Neyse ki ilgili kişiler hatalarını fark etmiş ve sorun çözülmüştür. Bundan önceki “benzerlikler” ise benzerlik değil birebir taklittir ve yasal yollarla sorun çözülmüştür. Ayrıca bu işi Türkiye’de layıkıyla yapan tek kişi olarak kendimi önemsememem mümkün değil ne yazık ki ;)

Bir Cevap Yazın

